torsdag 16 oktober 2008

The f-word

Jag brukar göra ganska mycket olika varianter på sallader. Igår skrapade jag ihop en bulgursallad och hade kyckling till. Så då tänkte jag att jag lika gärna kunde skriva ner ett recept och dela med mig. Det va cp gott!!
Honungskyckling med bulgursallad och mangodressing

Portioner? Beror väl hur jävla mycket man äter. Typ två pers
.

Du behöver:
¤ 2 dl bulgur

¤ Någon rolig salladsmix

¤ 1 aubergine
¤ 1 zucchini
¤ purjolök
¤ 2 kycklingfiléer
¤ 2 msk honung
½ grönsaksbuljong, and of course lite salt and pepper

Dressing:
¤ 3 dl gräddfil
¤ 3-4 msk mango chuteny

Det är ju smart att börja tina kycklingen.
Sen skär du den i bitar och slår på lite salt och peppar. Koka under tiden bulgurn i fyra dl vatten tillsammans med en halv buljong för att den ska få lite mer smak. När bulgurn är klar ska allt vatten vara borta, typ som ris. När kycklingen är klar smetar du på honung och rör runt så det fördelas mellan bitarna. skär purjolöken. Skär
aubergine och zucchini och stek den tills det blir klart och häll sedan allt i en stor skål tillsammans med bulgurn, salladsmixen och purjolöken, gärna lite salt och peppar. Häll gräddfilen i en liten skål tillsammans med mango chutneyn och blanda + lite salt och peppar. Vill man så kan man ta i vitlök i antingen salladen, dressingen eller på kycklingen för de finns fan inget vitlök inte passar till. Hade tyvärr inget hemma.. men fyfan vad vitlök är gött.
Tack för mig!

4 kommentarer:

Anna sa...

ojojoj! detta ska jag prova!!!

Anonym sa...

Det låter verkligen supergott, ska verkligen testa det!

Anonym sa...

vitlök in my heart, säger jag bara. och bulgur, det KAN inte bli fel med bulgur.

Abacuz sa...

vilket f-word menar du? :P haha

receptet låter gott iallafall :)
puss