måndag 5 januari 2009

Måndag.

Yo gottfolk.
Jag har faktiskt inga som helst nyårslöften. De är dömda till att misslyckas. Men jag har några mål dock, men jag tänker inte kalla dem nyårslöften!
Har börjat med en liten avgiftning. Som kallas Detox. Vilket går ut på att äta så mycket färsk mat som möjlig och hemmagjort liksom. Färska grönsaker, färst frukt, hemmabakat bröd osv. Har vart riktigt duktig idag och gjort müsli, och sen ska jag baka nyttigt Anna Skipper bröd. Müslin blev jättegod och det är jävligt mycket nyttigare än den man köper! Jag rev ett äpple också och hade i samt lite kanel. Blev mumma!

Müsli
4dl Rågflingor

5dl Havreflingor
2dl Dinkelflingor
2dl Boveteflingor
2dl Solroskärnor
1dl Kokosflingor
1dl sesamfrön
1dl Linfrön (tillsätt sedan)

½dl Honung/råsocker
3msk Rapsolja
2,5dl Vatten
Värm så det smälter i hop. (ej koka)
150g Blandade nötter, plommon .

Lägg alla ingredienserna på ugnsplåt. Häll över honung, rapsolja och vatten och blanda ihop. Rosta i 30 min, 200 grader, rör om var 10:e minut. Låt svalna. Blanda sedan i linfrön, torkad frukt och nötter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar ifall det är samma bröd som jag bakat :) Små limpor som ska vara i ugnen i typ hundra år?:P

Anonym sa...

Jävligt tappert. ge mig lite av den andan då! :D