torsdag 19 februari 2009

Värt pluggande.

Kul. Jag pluggade som en gris igår. Pluggade igenom 150 sidor till filmkunskapsprovet idag. För att vid provet få se att det består av sju frågor. HELA SJU FRÅGOR! Jag har pluggade röven av mig helt i onödan. När man väl satsar så går det åt helvete ändå. Samma sak på historieprovet i tisdags. Jag pluggade två dagar innan för en gångs skull, för att dagen innan provet få veta att vi skulle ta bort massor. Jaha, då har man hårdpluggat grejer som inte ens kommer med. 

Slutsats: Man ska fan inte plugga långt innan och framför allt ska man inte plugga mycket! Jag visste inte att min taktik att snegla över allt dagen innan var den bästa. Men nu vet jag, tack så mycket. 

Vi avslutar dagen med en ännu mer värd textlektion. Tack för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, I know the feeling! Hetsplugg dagen innan är dealen som gäller framöver.